REGULAMIN PRZYSTĄPIENIA DO PRZEGLĄDU
DOBRYCH PRAKTYK EDUKACYJNYCH
1. Temat: „Kształtowanie kompetencji kluczowych w
odniesieniu do wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego wszystkich
etapów edukacji”
2. Organizatorem przeglądu jest Warszawskie Centrum
Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz doradcy metodyczni
Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
3. Przegląd jest przeprowadzany na zasadach
określonych w niniejszym regulaminie.
4. Przegląd przeznaczony jest dla nauczycieli
pracujących na terenie m.st.Warszawy, zarówno ze szkół publicznych, jak i
niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej. Jest otwarty dla
nauczycieli wszystkich etapów: edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, szkoły
podstawowej i szkoły ponadpodstawowej. Przesłanie zgłoszenia udziału oznacza
akceptację wszelkich postanowień niniejszego regulaminu. Zgłoszenie następuje
poprzez ankietę: https://goo.gl/forms/xkeAZW7XEYWpUbRk2
5. Zadanie polega na: opracowaniu scenariusza
lekcji/zajęć pozalekcyjnych/ z dowolnego przedmiotu oraz przeprowadzeniu lekcji
modelowej/zajęć pozalekcyjnych w oparciu o zgłoszony scenariusz.
Tematy szczegółowe:
Ø „Polska w UE.” Dowolny temat, ze szczególnym
uwzględnieniem szkolnych projektów współpracy międzynarodowej.
Ø Jak uczę o Polsce?
Ø Dowolny temat uwzględniający priorytet Ministerstwa
Edukacji Narodowej na rok szkolny 2018/2019.
6. Lekcja powinna realizować podstawę programową
kształtując kompetencje kluczowe uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem
kompetencji społecznych. Wskazane jest nawiązanie do priorytetów edukacyjnych na rok 2018/19
wyznaczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Biuro Edukacji m.st.
Warszawy. Scenariusz będzie przedstawiony w formie określonej przez doradców
metodycznych. Doradcy metodyczni WCIES udostępnią uczestnikom przeglądu
obowiązujący wzór scenariusza.
Ø Scenariusz powinien przedstawiać spójny
merytorycznie i logicznie pomysł na ciekawą lekcję lub zajęcia pozalekcyjne,
angażującą i interesującą dla uczniów. Powinien wykorzystywać kreatywność
uczniów, być oparty o nowatorskie podejście do omawianego tematu.
Ø Zaproponowany scenariusz, napisany w języku polskim
powinien być możliwy do wdrożenia przez innych nauczycieli.
Ø Scenariusz powinien spełniać wymogi formalne,
zgodnie z przedstawionym wzorem, nie
przekraczać 6 stron znormalizowanego druku /bez załączników/.
Ø Scenariusze
nie mogą naruszać prawa do wizerunku ani praw autorskich osób trzecich. Z chwilą
ich opublikowania w Internecie, uczestnicy udzielają organizatorom przeglądu
nieodpłatnej, niewyłącznej i nieodwołalnej licencji do korzystania z utworu na
czas nieoznaczony.
Ø Nauczyciele
zgłaszający scenariusz przedstawiają lekcję modelową w oparciu o zgłoszony
scenariusz. Lekcja ma charakter otwarty. Wyboru najlepszych scenariuszy
i zrealizowanych lekcji modelowych dokona komisja składająca się, z
czterech doradców metodycznych WCIES.
7.
Decyzje Komisji są
ostateczne,
bez możliwości składania odwołania.
8. Projekt trwa od dnia ogłoszenia do końca czerwca
2019 r. zgodnie z następującym harmonogramem:
Ø Ogłoszenie rozpoczęcia projektu: wrzesień 2018 r.
Ø Przyjmowanie zgłoszeń do przeglądu poprzez ankietę (punkt
4 regulaminu).
Ø Spotkanie zgłoszonych nauczycieli z doradcami
metodycznymi oraz wsparcie dla uczestników przeprowadzone przez doradców, odpowiedzi
eksperta na pytania – w miarę napływu zgłoszeń.
Ø Przyjmowanie scenariuszy do oceny: od września 2018
r.
Ø Wybór najlepszych scenariuszy, wg których zostaną
przeprowadzone lekcje modelowe: od września do czerwca 2018 r.
Ø Przeprowadzenie lekcji modelowych wg zgłoszonych
scenariuszy – lekcje mają charakter otwarty: do czerwca 2018 r.
Ø Wybór najciekawszych scenariuszy i lekcji
modelowych: do końca czerwca 2018 r. Zamieszczenie informacji na stronie internetowej
– blog informacyjny.
Ø Opublikowanie najlepszych scenariuszy: zgodnie z
terminami przeprowadzania kolejnych lekcji. W ramach projektu będzie prowadzona
strona internetowa – blog informacyjny.
9. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminów,
o jakich mowa w punkcie 6.powyżej.
Ø Pytania dotyczące projektu prosimy kierować do
doradców:
dorota.jablonska@wcies.edu.pl